رواية نفسي الفصل السابع 7 بقلم ملك ناصر


 رواية نفسي الفصل السابع 7 بقلم ملك ناصر


رواية نَفَسي ♡

♡part 7♡

اكمل: نفس انتي هتيجي معايا المانيا انتي ومامتك 

نفس اتفاجئت: بجدد، ليه

اكمل: انا اصلا كنت جاي مصر شهر بس وكنت راجع المانيا فبصراحة هحتاجك اكتر في فرع المانيا وغير كده يونس ابني دكتور مخ واعصاب وعنده المستشفي بتاعته ومامتك هتتعالج فيها 

نفس بتأثر: انا بجد مش عارفة اقول لحضرتك ايه 

اكمل بأبتسامة: انتي خدي باقي اليوم اجازة وتروحي وتجهزي هدومك انتي ومامتك عشان السفر هيبقي في الفجر 

نفس بصدمة: بالسرعة دي 

اكمل ضحك: واحنا هنقعد نعمل ايه هنا يلا بسرعة 

نفس: حاضر 

ومشيت 

__________________♡في بيت نفس 

نفس بفرحة: ماما اجهزي 

ماجدة: ليه هنروح في حتة 

نفس: ايوة هنسافر المانيا 

ماجدة: واحنا لينا مين هناك عشان نروح، وهنعمل ايه هناك 

نفس: عمو اكمل هيسافر وهيحتاجني معاه 

ماجدة: طب ونا هاجي معاكي ليه

نفس: اولا انا مستحيل اسيبك لوحدك واسافر، ثانيا يونس ابن عمو اكمل دكتور مخ واعصاب وعنده مستشفى خاصة بيه وهتتعالجي عنده 

وكملت بمرح يلابقي احنا عندنا سفر الفجر 

وجهزو شنطهم

___________________♡في الفجر 

اكمل: ازيك يا مدام ماجدة 

ماجدة بحرج: الحمد الله، انا مش عارفة اقول لحضرتك ايه علي كل اللي بتعمله معانا 

اكمل بأبتسامة: متقزليش اي حاجة، وغير كده انا بعتبر نفس بنتي ولا ايه يا نفس 

نفس: ولله ياعمو انا لو عندي اب مكنش هيعمل معايا كده  

*ده كله نفس متعرفش انها بنت متبينة:*

طيب يلا وسافرو  

_____♡بعد. اربع ساعات وصلو برلين عاصمة المانيا 

اكمل: وصلنا 

نفس طلعت من العربية اللي وصلتهم من المطار للڤيلا 

: بجد مش مصدقة اني في المانيا دلوقتي 

اكمل: لا ياستي صدقي ويلا ندخل عشان جعان 

نفس: طب والشنط مين هيدخلها 

اكمل بغرور مصطنع : حبيبتي الناس اللي شغالين معايا هيطلعوها متشليش هم 

نفس بهزار: اراك اب مغرور 

ودخلو 






_____________________♡في القاهرة في بيت مازن 

وئام: انا نفسوحشتني اوي يماما 

فاطمة بحزن: هتصدقيني لو قولتلك انها وحشتني انا كمان، كانت مونساني لما بتبقي برة 

وئام: طب مازن مستني اي ما يدور عليها 

ادهم بحزن: هو مازن في ايه ولا في ايه 

مازن كان بايت فالشغل ورجع الفجر،: انا نازل عايزين حاجة 

فاطمة: يابني انت ما بتلحقش تقعد فالبيت 

مازن بأبتسامة مرهقة: معلش ياماما انا اخيرا عرفت افضي عشان اروح اجيب نفس 

وئام: بجد يامازن، دي وحشتني اوي  بس انت تعرف مكانها منين؟ 

مازن: وحشتنا كلنا ولله 

طيب يلا انا نازل، في مكان معين فدماغي ممكن الاقيها فيه

ونزل وراح علي بيت ماجدة

وقعد يخبط.كتير لحد ما فتحتله البنت وكانت لسة موجودة عشان  بتفرش البيت حجات عشان ميتربش وكانت هتمشي: اقدر اساعدك 

مازن: هي مدام ماجدة هنا 

البنت: لا للاسف مش هنا

مازن بأستغراب: هي راحت في حته ازاي وانتي مش معاها 

البنت: هي سافرت هي وبنتها يافندم

مازن بصدمة وقال بهمس: نفس وقالها: طب تعرفي سافرو فين

البنت: لا للاسف 

مازن: طيب شكرا 

ونزل 

مازن: يعني كده نفس افتكرت  


وروح وقال لعيلته اللي زعلو جدا 

______________________♡في ڤيلة اكمل بليل

نفس: اي الجو  ده، انا هطلع اقعد في الجنينة 

وطلعت ومعاها الاب توب وقهوة 

نفس: ياااه عالراحة  

ولسة هتبدأ تشتغل لمحت خيال حد ورا الڤيلة 

نفس بخوف: ينهار ابيض، هو يوم ما نيجي حد يدخل يسرق وراحت وراه لقته بيدخل المطبخ 

نفس قالت جواها: اي الحرامي ده، همه علي بطنه ولمحت طاسة فمسكتها 

ولسة هتضربه كان الشخص لوي ايديها  فصرخت بعلو صوتها وقالت حرامي، ف البيت كله اتلم 

اكمل: في اي. يا بنتي بتصوتي ليه، انت ماسكها كده ليه يالا، وفين الحرامي ده 

نفس: ايه ده هو مكتفني قدامكو عادي كده، وبعدين مالحرامي هو اللي ماسكني 

اكمل ضحك: حرامي، سبها يا يونس سيبها يابني وطلع وسابهم وهو بيضحك





يونس: هو الواحد ميعرفش ياكل فبيته ولا اي 

نفس بحرج: هو انت دكتور يونس ابن انكل اكمل 

يونس: ايوة يا ستي 

نفس: اسفة مكنتش اعرف كنت بحسبك حرامي 

يونس ضحك: يعني لو حرامي هتضربيه بالكاسة، لية كنتي روبانزل واحنا منعرفش 

نفس ضحكت: اللي لقيته قدامي، كنت اسيبك تقتلني يعني يا.دكتور 

يونس: بصي انا مش بياكل معايا حوار يا دكتور ده، يونس عادي بما اننا هنشوف بعض كتير، وبعدين في واحد جاي يسرق هيدخل ياكل جبنة رومي؟ 

نفس: يمكن كان جعان الاه 

يونس:  انتي شكلك هبلة يبنتي، تعالي نقعد فالجنينة 

نفس: طيب روح انت ونا هعملك كام سندوتش تاكلهم 

يونس: ياااه كنتي فين من بدري 

وقعدو فالجنينة واتكلمو كتير  واتعرفو علي بعض وحكتله عنها 

نفس: طب هو ماما هتحتاج عملية او حاجة 

يونس: بصي هو انا مظنش اوي لان هي كانت كويسة  قبل كده فممكن بالادوية والعلاج الطبيعي ترجع زي الاول، هنعرف بكرة بقي 

نفس: اوك 

____♡تاني يوم في المستشفي بعد ما يونس كشف علي ماجدة 

يونس: بصي يا امي، انتي كل تحاليلك كويسة يعني مش هتحتاجي عملية، انتي بس عايزة كورس علاج، وتعملي جلسات اعصاب و علاج طبيعي وهترجعي 

نفس: طيب هي فترة العلاج هتبقي قد ايه 

يونس: علي حسب ما جسمها يستجيب للعلاج 

جاهزة يا نبتدي اول جلسة في الاعصاب  

ماجدة: جاهزة يبني 

_________________________♡بعد مرور 8شهور 

اكمل علاقته بقت قوية جدا بنغس و وبقا واثق فيها ومسكها التوكيل بتاع شركته 

ونفس ويونس بقو قريبين لبعض ويعتبر يومهم كله مع بعض، طبعا بحدود

ماجدة رجعت كويسة تاني بعد ما خلصت كورس العلاج 

مازن شركته ادهورت اكتر من الاول بكتير ومحدش بيرضي انه يتعاقد معاه ونفسيته بقت وحشة جدا واللي زود كده انه مش نفس مش معاه 






_____........... ♡في شركة اكمل 

اكمل: نفس انتي هتمسكي التوكيل بتاع مصر  

نفس: ليه مانا مرتاحة هنا 

اكمل: انا بقول لو في عروض او حاجة انتي اللي هتروحي

نفس بقلق: بس انا لسة مش واثقة اني ا... 

اكمل قاطعها: بس نا واثق فيكي يا نفس وواثق انك تقدري تعمليها، وبعدين انا بقول لو حصل اي عرض مش دلوقتي 

نفس ابتسمت: شكرا يابابا جدا 

اكمل: علي ايه يهبلة 

*اه نفس بقت بتقول لاكمل يابابا 

بعد شوية كان يونس جه 

يونس: بت يا نفس 

نفس: ايه يا واد يا يونس 

يونس: ماتعمليلنا كام سندوتش و ice coffee قمر كده و انا هجهز الجنينة ونقعد فيها

نفس: اوك 

وخلصت وراحت 

يونس: تسلم يكبير 

نفس: اي خدمة  وسكتت

يونس: قولي اللي جواكي 

نفس اتفاجئت: انت عرفت ازاي اني عايزة اقول حاجة

يونس: دول 8شهور يا ماما، المهم قولي 

نفس قالتله علي الكلام اللي دار بينها هي واكمل 

يونس: فيت بقي المشكلة

نفس: انا مش عارفة هكون قد الثقة دي ولا لا 

يونس: بصي يا نفس انتي شاطرة اوي في مجال شغلك وده كلام بابا والعملاء بتوعه عليكي ولو انتي مش شاطرة بابا مكانش ابدا هيمسكك التوكيل لان بابا مبيجاملش فالشغل، 

نفس: بس حاسة اني مش جاهزة لكده 

يونس: انتي قدها يا نفس وهتقدري تعمليها وتعملي شغلك كويس جدا زي السندوتشات وال ice coffee الجامدين ده 

نفس بغرور مصطنع: لا داعي للتصفيك، 

يونس: ياختي اقعدي، وياستي لما تيجي تسافري هاخد اجازة واسافر معاكي 

نفس بصتله بأمتنان 






__________________♡عند مازن وادهم 

ادهم: لسة يامازن مش عارف تظبط الدنيا عندك. 

مازن بقهر: تعب عمري بيروح قدامي يابابا، ومش عارف اعمل حاجة، ونفس كانها فص ملح وداب 

ادهم: اهدا يابني كل حاجة هتتصلح 

مازن: منا ساكت، وانا في ايدي ايه غير اني اسكت 

ادهم: احنا هنبيع العربية بتاعتي وانا كان عندي كام شقو كده فالزمالك هنبيعهم ونستخدمهم كسيولة للشركة

مازن وقف: لا يابابا انا استلفت من كام صاحب ليا وبأذن الله هظبط الدنيا بعد اذنك 

ادهم فنفسه: عارف انك مش عايز تاخد مني حاجة بس انا هتصرف 

_________________♡بعد اسبوع في المانيا 

اكمل: نفس دلوقتي متوترة من ساعة ما قولتلها علي موضوع التوكيل الخارجي،  فانت اللي هتقولها 

يونس: يابابا هتتوتر اكتر 

اكمل: بس منك انت هتبقي احسن، لطف الكلام كده وقولها علي غفلة 

نفس: بتقولو ايه 

اكمل ويونس سكتو مرة واحدة  وقالو: لا مفيش 

نفس بشك: ايه اللي عايزينه اعرفه وبتتخانقو علي مين يقولي 

اكمل بص لأكمل وقالها: نفس انا............ 

نفس:......... 

استوووب  

توقعاتكو بقي اي اللي يونس هيقولو 

عشان في كذا بنت توقعت صح 

#الكاتب_ملك_ناصر 

#رواية نَفَسي ♡


         الفصل الثامن من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×